25.06.20

Medarbejderen på Uranus er testet negativ to gange, jf reglerne. Alle øvrige medarbejdere og beboere er alle testet negative. Uranus er nu åben igen og det blev fejret med en tur til stranden

Pt har vi derfor stadig ikke haft smittede ansatte eller beboere.

24.06.20

Besøgsforbuddet blev ophævet den 24. juni,  jf de nye retningslinjer – version 4 – for genoptagelse af retningslinjer på socialområdet. Dette er ensbetydende med, at besøg igen kan ske normalt.

Det er dog forsat nødvendigt at tage hensyn til risikoen for smitte, og følge sundhedsmyndighedernes retningslinjer.

Vi skal derfor stadig være meget opmærksomme på at holde afstand, håndvask, rengøring og generel hygiejne.

Personale som oplever symptomer sendes forsat hjem, indtil svar på test.

Store møder og forsamlinger er stadig ikke tilladt.

19.06.20

På Uranus har en af medarbejdernes familie fået symptomer, der minder om corona.

Vi har kontaktet sundhedsstyrelsen, medarbejderen er sendt hjem til 2 g testning og karantæne, og alle medarbejdere og beboere på Uranus er også sendt til testning. Uranus er igen lukket ned, og en cirkel dermed igen lukket om sig selv, beboerne deltager ikke i dagsbeskæftigelse eller andre aktiviteter, imens der afventes svar på testningerne. Der henvises kontinuerligt til Sundhedsstyrelsens 5 råd.

Der sættes hjemmeaktiviteter i gang, og der holdes Sankthans og i det hele taget tager Uranus lukkedagen til sig i hyggens tegn.

25.05.20

Efter genåbningsplanen åbnede erhvervsskolen en uge efter – nemlig den 25. maj, hvor det var første gang efter nedlukningen, at vores bosteder igen ”blandede” beboerne. Inden da var skolen klargjort med sprit, afstandstape, halvdelen af stolene fjernet i kantinen osv.

Der opfordres til at være opmærksomme på symptomer i alle bostederne, så ingen med eventuelle symptomer møder ind i dagsbeskæftigelse. Enhver med symptomer skal testets. Der iværksættes afspritning i kantine, på arbejdsområderne osv, ligesom der huskes på, at der ikke krammes eller gives hånd, selv om mange har savnet hinanden.

12.03.20

På baggrund af det statslige beredskab ift. COVID-19 er der på Startskuddet indført en række ændrede procedurer, foreløbig frem til den 13. april. Dette indebærer bl.a. følgende:

  • Der afholdes så få fysiske møder (herunder besøg til beboere) som overhovedet muligt, samt at vi holder afstand til hinanden, når vi er sammen.
  • Personale og evt. vikarer er “låst” til en enkelt bosted, således at vi ikke risikerer at bringe evt. smitte fra et bosted til et andet.
  • I alle tilfælde, hvor det er muligt at arbejde hjemmefra, løser personalet deres opgaver i eget hjem.
  • Alle behandlingsmøder, supervisionsmøder, personalemøder etc. afholdes digitalt via Microsoft Teams.
  • Den aktuelle situation kan i perioder medføre et reduceret mandskab på vores bosteder, men vi gør alt for at fastholde den hidtidige struktur.
  • Alle dagtilbud er lukket. Til gengæld har vi flyttet nogle af dagtilbudsaktiviteterne ud på de bosteder, hvor de er mest efterspurgt. På den måde sikrer vi en vis grad af dagaktiviteter (udover evt. skolegang, som foregår virtuelt) på hvert enkelt bosted.
  • Personale, som oplever symptomer på COVID-19 sendes hjem. Beboere med symptomer forbliver på deres værelse. Pt. er ingen ansatte eller beboere konstateret smittet.

Såfremt der er spørgsmål er I meget velkommen til at kontakte;

Anette Aabye, Direktør
dir. tlf: 26 28 50 26
aa@startskuddet.dk

Del med dit netværk